תיירות מקוונת- המסע אל הלייק
נאווה פיליזר
תחום התיירות הינו אחד התחומים המרתקים והדינאמיים הקיימים. מדובר בתעשייה ייחודית הדורשת גישה ניהולית גמישה ומבוססת על חזון קולקטיבי ושותפות חזקה עם בעלי המניות הכוללים על פי רוב גם רשויות וקהילה מקומית.עסקי התיירות יכולים לנחול הצלחה גדולה בעזרתו של משרד יעוץ אסטרטגי חזק המתמחה בתחום.משרד מקצועי ינווט בחכמה את כל הפעילות היזומה ברשתות החברתיות, שהפכו בשנים האחרונות לבעלות השפעה אדירה , גם התחום התיירות
שימוש אפקטיבי ברשת החברתית ,הוא ככל הנראה הכלי הטוב ביותר להעלאת מודעות בנוגע ליעד תיירותי כזה או אחר. מדובר בכלי אפקטיבי, אך כזה אשר דורש זמן, תכנון מדוקדק, אסטרטגיה טובה וחדשנות.
הרשתות החברתיות מעצבות מחדש את העולם בו אנו חיים. תקשורת טובה יותר עם חברים ובני משפחה, מעניקות למונח “מפה לאוזן” משמעות חדשה לגמרי, מייעצות בנוגע למוצרים אותם כדאי לקנות ומאיזה מותגים כדאי להימנע, וכל זאת, במרחק של לחיצה אחת על העכבר. הרשתות החברתיות נטמעות בשגרת חיינו, ומשפיעות על חיינו.
כיצד הדבר נעשה?
בעידן הגלובלי בו אנו חיים וכתוצאה מהתפתחות טכנולוגית ענפה, בעיקר בענף האינטרנט, ניתן למנף קמפיינים שיווקיים בצורה יעילה יותר ובעלויות נמוכות. יכולתן של הרשתות החברתיות לאחד מספר גדול של אנשים תחת רעיון אחד, היא יוצאת דופן ופורצת דרך. שימוש בתקשורת אינטראקטיבית אשר עושה שימוש באמצעי תקשורת מסורתיים כגון טלוויזיה ועיתונות כתובה, לצד רשת האינטרנט והרשתות החברתיות, נחשבת כיום כמרכיב מרכזי בהשגת התוצאות הרצויות של קמפיין כזה או אחר.
ניתן לראות כי ישנם מספר עקרונות מפתח להצלחתו של קמפיין שיווקי והפיכתו לוויראלי:
אמינות-על הארגון להראות ללקוחותיו, כי “ההבטחה” שעומדת בראש הקמפיין, אכן יכולה להגיע לידי מימוש, וכי היא אטרקטיבית כפי שהיא אכן נשמעת.
השקעה כספית נמוכה – אחד היתרונות המרכזיים של פעילות יחסי ציבור וניהול רשתות חברתיות בדרך מתוחכמת, היא שאין כל צורך לשלם יותר בכדי להשיג יותר. הקסם האמיתי הוא שיהיה ברשותך משהו בעל ערך רב שיגרום לאנשים לא להפסיק לדבר עליו. במילים אחרות, צריך סיפור טוב כדי להניע קמפיין תיירותי מוצלח בעל עלויות סבירות (יחסית לתחום התיירות ויחסי הציבור).
התמקדות בתוכן ולא בתנועה– שילוב בין מספר הפרסומים אודות הקמפיין, לתכנים האיכותיים שיועלו בהם, הם אלו שיובילו את הקמפיין להצלחה כבירה בקרב קהלי היעד.
עידוד קהל היעד לשתף את המידע באופן עצמאי– על הארגון לייצר קמפיין בו הגולשים יהיו מעורבים בהפצת התכנים באופן טבעי ( לדוגמא: העלאת סרטונים אישיים לאתר ייעודי ושיתופם), כאשר פעולה זו תרחיב את הוויראליות של הקמפיין ותעודד קידום אורגני.
להעניק למאמצי הקידום חיי מדף– על הארגון ליצור מצב בו הקמפיין יעורר שיח ציבור ותקשורתי, מעבר לזמן שהוקצב לו מלכתחילה, כאשר זהו הסוד האמיתי להצלחה לאורך זמן. ככל שהקמפיין ישאיר ‘טעם של עוד’ עבור הלקוחות שלו, כך הוא יצליח להיטמע יותר במוחם, יתרום לתדמית החיובית של המותג ואף יעורר אסוציאציות חיוביות כאשר שמו של המותג יעלה בעתיד.
כוכבי רשת- הם המשפיעים על הלך הרוח, אותם כולנו מעוניינים לחקות וללכת בעקבותיהם. תנו להם לחוות את החוויה התיירותית ולכתוב עליה , דרך העיניים שלהם. פנו לכוכבי רשת המתאימים לקהליי היעד שלכם. הגדירו איתם במדוייק את היקף ואופי הפרסום ..תנו לציבור לראות אתכם-דרכם.